miercuri, 16 septembrie 2009

Optimizare Pentru Motoare de Cautare - Lectia 1

Cred ca ar fi mai usor sa demonstrez SEO (Search Engine Optimization) decat sa explic. Voi face asta prezentand o lectie SEO Elite Inainte de a incepe trebuie sa clarificam cateva lucruri. Tot ce urmeaza poate fi facut fara nici un cost. Asta nu inseamna ca eu procedez la fel. Am cheltuit bani pe software si din cand in cand am gasit cate un program care nu e chiar degeaba. In lumea SEO exista multe programe pe care le poti cumpara si care te ajuta sa economisesti timp pretios, care se pierde cu lucruri care iti cer atentia pentru mai multe ore, zile si chiar saptamani. Aceste programe nu intra in categoria “faci bani online repede” ci doar unelte simple pe care le puteti utilize pentru ca sa  faci bani repede online.

Am sa evidentiez programele software pe care le folosesc dar si pe cele pentru care am platit bani. Sa tineti minte cele gratuite chiar sunt gratuite dar exista un truc si anume aceste versiuni de unelte gratuite sunt limitate iar proprietarul isi doreste adresa ta mail pentru agenda lui si va incerca sa faca un upgrade pentru versiunea mai scumpa a programului –toate acestea pentru un pret bine inteles. Asa fac bani cei care promoveaza acest tip de software.

Bine! Sa incepem cu prima lectie…

Daca te asemeni catusi de putini cu mine cand incepusem sa navighez online, ti-ai facut o pagina web nou nouta. Poate ai indexat-o la cateva motoare de cautare si ti-ai imaginat si sperat ca lumea sa acceseze pagina si sa cumpere ce aveai de vanzare pe pagina.

Dupa ce au trecut cateva saptamani, si doar cativa oameni rataciti au intrat pe pagina ta web, poate ai incercat sa optimiezezi pagina web in jurul unui anumit cuvant cheie cu speranta ca site-ul se va clasifica bine in unul din miile de motoare de cautare. Mai trec cateva saptamani si tot nimic. Nici un vizitator … si nici un ban . Ce pierdere!

In situatia descrisa mai sus, probabil te dai batut si te hotarasti sa construiesti un alt website pentru alta piata sau iti pierzi orice speranta si te dai batut. Ei bine, daca nu ai aflat pana acuma nu asa se castiga bani pe net. In zilele noastre nu este suficient doar sa te multumesti cu o pagina web ridicata si sa astepti sa-ti intre vizitatotii in mod miraculous pe website si sa-ti cumpere produsele.

Asta era posibil pe la sfarsitul anilor 90, inceputul lui 2000 (asta daca erai cineva si aveai conexiune la internet), dar nu mai este cazul dupa cum sigur ti-ai dat seama.

Sa discutam un exemplu specific despre primii pasi pe care trebuie sa-i faceti cand creati un website nou indiferent de topicul acestuia.

Veti observa ca nu povestesc teorie. Imi place sa dau exemple specific, din viata de zi cu zi folosind atat descrieri cat si printscreen –uri.

Pentru exemplul nostru presupunem ca am creat un website cu tema “reducerea greutatii”. Inainte de a crea siteul si de a culege continutul pentru acest site, trebuie sa facem putina munca de cautare pentru cuvinte cheie. Aceasta etapa este foarte importanta si nu ar trebui sa sarim peste ea. Pentru aceasta munca de cautare avem nevoie mai intai sa vizitam cateva website-uri.
Primul dintre acestea ar trebui sa fie https://adwords.google.com.

Odata intrati pe pagina Adwords, putem sa introducem principalul cuvant cheie pentru website-ul nostrum. In exemplul nostru “cum sa slabesti”.

Veti observa ca in printscreen –ul de mai jos,Google adwords prezinta o lista cu termeni asemanatori. Detaliile din fereastra Adwords arata de cate ori a fost cautat termenul respectiv in ultima luna la nivel global. La prima vedere nu este un numar ridicat. Trebuie sa luam in considerare combinatiile de cuvinte si faptul ca webul romanesc este la o scara mai mica de activitate decat cel global.



Nu incepeti sa optimizati paginile web pentru termenul “cum sa slabesti”.

De ce?... va intrebati. Sa presupunem ca aceste cuvinte cheie au un numar mult mai mare de cautare aproape de 30-40 de mii de cautari. Daca un termen este cautat de 100 de ori dintr-o 100, competitorii pe care trebuie sa-i depasiti vor fi foarte puternici iar munca de a urca pe prima pagina Google foarte lunga si obositoare. Nu e calea pe care trebuie sa porniti imediat.
Pentru o pagina web noua sau pentru una pe care incepti sa o optimizati este mai bine sa selectati cuvinte cheie specifice mai lungi. Am sa discut despre asta mai tarziu.

Sa navigam putin pe Google si sa observam concurenta pentru aceste cuvinte cheie.



Daca ati opta sa optimizati pentru aceste cuvinte cheie ar trebuie sa concurati cu alte 450 de mii de pagini web! Personal cred ca e un obiectiv foarte greu de atins.

Pana la sfarsitul acestui curs veti reusi sa targetati un cuvant cheie asa de competitiv cum este “cum sa slabesti” dar este mai indicat sa incepeti optimizarea pentru cuvinte mai putin competitive. Faceti rost de trafic pentru cuvintele cheie mai putin competitive, iar pe masura ce pagina web capata vechime si autoritate pentru cuvintele respective , puteti sa va schimbati obiectivul si sa targetati cuvinte care au concurenta mai ridicata.

Bine ! sa ne intoarcem la identificarea unui cuvant cheie cu care putem sa incepem optimizarea.

Daca coboram mai jos in lista de termini putem sa observam termeni ca :”cum sa slabesti repede si usor”,”slabesti repede si sanatos”,”regim disociat”.
Sunt cuvinte cheie cu potential pe care ar trebui sa le targetam pentru inceput. Dupa ce realizam o lista cu 3-4 cuvinte cheie , trebuie sa verificam in google cat de greu ar fi sa optimizam site-ul pentru aceste cuvinte cheie.

Vom incepe cu termenul ”cum sa slabesti repede si usor”. Veti observa ca primul website care a iesit la cautare pentru termenul “cum sa slabesti repede si usor”(Nota: rank-ul poate sa se schimbe in motoarele de cautare , este foarte posibil ca acest site sa nu mai fie pe pozitia 1 cand veti efectua aceasta cautare, sunt sanse ca acest termen sa fie optimizat de concurenta si sa fie depasit)este: www.miresici.ro/showthread.php?t=1617 care nu este o pagina principala, exemplu: w ww.miresici.ro.


Asta este o veste buna pentru noi, de obicei cand o subpagina de website are rank bun in Google, ofera un avantaj mai mare pentru cei care vor sa targeteze acelasi cuvant cheie pe pagina principala a website-ului(exemplu:www.domeniu.com). Momentan trebuie sa aveti incredere in ce spun si voi explica de ce este mai usor sa obtii o pozitie mai buna pentru homepage decat pentru alta pagina din website. Observati ca pagina web are rank 2 in Google.



Nota: aici aveti o definitie scurta pentru Rank-ul Paginii web.Rank-ul paginii este modalitatea prin care Google ofera o anumita valoare pentru cat de popular este un website. Se bazeaza pe numarul de “voturi” primite de la alte site-uri. Un “vot” este echivalent cu link-urile postate pe alte siteuri care se intorc la pagina voastra de internet. In general, cu cat aveti mai multe “voturi”, link-uri care se intorc spre pagina web personala , cu atat mai ridicat va fi Page Rank -ul paginii web personale. Rank-ul Paginii este unul dintre factorii pe care Google ii ia in considerare atunci cand stabileste clasamentul in procesul de cautare.

Pentru a vedea Rank-ul Paginii web personale sau rank-ul altor pagini web, trebuie sa aveti Google Toolbar instalat pe computerul vostru. Puteti sa-l descarcati gratuit de aici: Google Toolbar

Sa trecem mai departe…

Faptul ca prima pagina clasata pentru termenul “cum sa slabesti repede si usor” are doar un Page Rank 2 este o veste buna pentru noi, deoarece un Rank de pagina 2 este simplu de obtinut. Tineti minte, singura modalitate de a creste rank-ul paginii noastre este de a primi link-uri de la alte website-uri. Mai tarziu am sa va arat cum sa obtineti sute de link-uri care sa se intoarca la website –ul vostru in cateva zile… si am sa detaliez termenul de Page Rank.

Urmatorul pas este sa va uitati la sursa paginii web sau codul sursa. Asta o puteti face dand click pe “view”, selectati ”page source”:

Nota : page source este codul Html folosit pentru a crea pagina web. Nu trebuie sa stiti Html, limbajul de programare folosit pentru aceasta pagina web, fiti fara griji. Trebuie sa stiti doar ce sa cautati cand va uitati pe sursa paginii web.



Se va deschide un fisier text in care putem sa observam daca website-ul este optimizat pentru un anumit termen de cautare.

Nota: Exista doua modalitati de optimizare pe care paginile clasate sus in motoarele de cautare le folosesc, optimizare pe pagina si in afara acesteia. Vom discuta optimizarea in afara paginii intr-o lectie urmatoare.

Cand ne uitam la codul sursa al paginii web, trebuie sa luam in considerare cateva detalii:

Nota: O modalitate simpla prin care putem sa verificam daca website-ul foloseste vreun tag mentionat se face dand click pe butonul “edit” din notepad, dupa care selectati optiunea “find”.

Introduceti tag-ul pe care il cautati. De exemplu prima data voi cauta un tag h1 sau header. Codul pentru header este h1 cu semnele (<.h1>). Introduceti tagul aceasta in casuta Find si dati search (cautare). Daca tag-ul este in codul sursa , notpad il va gasi si il va sublinia. Daca nu exista va va spune ca nu este gasit. Floare la ureche!

Puteti sa aflati daca folosesc taguri <.h1> si daca folosesc cuvintele cheie “cum slabesti repede si usor” in aceste taguri. In cazul nostru cand cautam tagurile/text <.h1> observam ca nu folosesc nici macar tagurile header. Asta este tot in avantajul nostru.

Putem sa verificam daca folosesc sau nu cuvantul cheie principal in tagurile <.title>(titlu) ale paginii web. In acest caz sunt folosite, asta este unul dintre motivele pentru care se claseaza sus in urma cautarii pe google. Titlul lor este “Cum sa slabesc repede ?” si codul html folosit este :

<.title>Cum sa slabesc repede?Se vad rezultate? - Miresici.ro< / title >

Tagul <.title> este textul care apare deasupra ferestrei de cautare , vedeti mai jos :

Daca au subliniat, scris cu bold, sau scris cu italic cuvintele “cum slabesti repede” oriunde in corpul paginii web, puteti sa aflati.
Scrierea unui cuvant cu bold se poate face usor, acum stim ca si noi trebuie sa boldim acest cuvand cheie daca il folosim.

Tagul pentru scrierea bold este <.b>. Pentru italic <.i>. Pentru subliniere <.u>.

Puteti sa verificati daca folosesc sau nu taguri <.alt> pentru imagini si daca aceste taguri contin cuvintele cheie. In cazul nostru nu apar taguri<.alt> deoarece nu folosesc imagini deloc. Acesta e un lucru pe care putem sa-l facem cand optimizam pagina web personala. Un alt lucru pe care putem sa-l facem pentru a avea o optimizare mai buna decat site-ul pe care il analizam este sa adaugam la tagurile <.alt> cuvintele cheie principale. Exemplu folosim la tagul:
<.alt>cum-slabesti-repede.jpg si asa mai departe.

Un ultim lucru pe care vrem sa-l stim e daca au folosit sau nu , la inceputul paginii web sau la sfarsit cuvinte cheie . In cazul acesta au folosit cuvinte cheie la inceput in titlu si in continutul paginii. Nici o grija si noi putem sa facem asta.

In clipa de fata ar trebui sa stim cum sa depasim optimizarea facuta pentru acest web site pe care google il considera relevant. Motivele pentru care suntem asa de siguri ca putem sa-I depasim la optimizare se datoreza lucrurilor pe care le-am descoperit analizand pagina web:

Site-ul nu foloseste cuvantul cheie “cum sa slabesti repede si usor ” intaguri header <.h1>.Nu apar taguri <.alt> care sa contina cuvinte cheie pe web site.
Rangul paginii web este 2 din 10. Cu putina munca putem sa dobandim si noi un rang de pagina 2 sau 3 . Am sa va arat pasii urmatori in lectia urmatoare.
Nu avem de aface cu o pagina principala, este o pagina secundara, daca optimizam pagina de index pentru cuvintele cheie enumerate la inceputul lectiei putem sa obtinem in mod natural o clasare mai buna in motoarele de cautare si legaturi puternice de la alte site-uri.

Tineti minte, principala idee pentru un rank cat mai mare in Google este sa analizati principalele pagini web si sa faceti exact ceea ce fac si ele , dar putin mai bine decat ele pentru a le depasi si pentru a castiga bani.

Vom folosi acelasi process si pentru celelalte doua cuvinte cheie de la inceputul articolului . Este indicat sa analizati primele 5 web site –uri pentru cuvintele lor cheie. Daca primele 5 web site –uri aparute in urama cautarii pe Google au rang de pagina 6 sau mai mare este indicat sa nu tintim dupa acel cuvant cheie folosit de ele pana nu capatam autoritate , cum am precizat mai devreme , pentru cuvinte cheie mai lungi care au competitivitate mai scazuta.

Mai devreme am precizat cat de importanta este cautarea de cuvinte cheie pentru a creste trficul pe pagina web. Cateva surse bune de cautat cuvinte cheie si de gasit fraze de nisa le intalniti mai jos:

Keyword Elite(Acest tool va ofera un support foarte bun si update-uri dese dar va costa cativa bani – o singura plata este necesara pentru a-l putea utiliza)
Wordtracker(un serviciu cu abonament lunar-excelent dar scump)
Good Keywords(gratuit)
Google Toolbar (gratuit)
Overture (acesta este un tool asemanator cu goodkeywords.com dar este toolul Yahoo online gratuity dar ofera o lista limitata de cuvinte cheie si obisnuieste sa se opreasca frecvent – ce pretentii puteti sa aveti pentru un tool gratuity)

Aici se termina lectia SEO 1 – Targetati cuvintele cheie potrivite. Fiti pregatiti pentru urmatoarea lectie in care voi vorbi despre o modificare pe pagina web personala care va ajuta sa urcati 350 de pozitii in motoarele de cautare. Si bine inteles ca pe langa pozitie vei castiga trafic, trafic cu care bine inteles faci bani.


Salutare ...

Miez

Optimizare Pentru Motoare de Cautare - Lectia2
Optimizare Pentru Motoare de Cautare - Lectia3
Optimizare Pentru Motoare de Cautare - Lectia4

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu