vineri, 11 septembrie 2009

SEO

Faci bani pentru incepatori

SEO si alte detalii - prima parte

In ultimul articol v-am explicat cum am transformat cu succes o campanie Adwords de 1000 de RON intr-un castig de 1 RON profit prin Adsens . Vedeti “Faci bani online pentru incepatori”.

In demersul meu de a deveni cel mai mare pierzator de facut bani pe net , m-am oferit gratios sa explic tot tam-tamul care tine de SEO (optimizarea pentru motoarele de cautare ), astfel incat sa puteti sa va pastrati banii in portofel ,dar in acelasi timp sa aveti parte de emotiile de a fi pacaliti exact ca mine. In ultimul articol am mentionat ca scrierea de articole este cea mai buna metoda de a obtine trafic gratuit pentru site-ul dumneavoastra. Acest lucru este adevarat din doua motive: persoanele care citesc articolul tau pot sa dea click pe link-ul de la sfarsitul articolului si sa vina pe pagina ta iar cel de-al doilea motiv ar fi faptul ca alte site-uri pot sa foloseasca articolul pe pagina lor de internet. Asta va ofera backlink - uri pentru pagina voastra.


Repetati dupa mine …Backlinks sunt BENEFICE! … Tineti minte : Backlink-urile sunt esentiale pentru a va imbogati pe net. Sa va explic…

Sa ne imaginam ca internetul se aseamana cu piramidele De la Giza. Sunt trei piramide care stau pe platoul de la Ghiza. Piramida Cheopsa , Piramida Chefrena , Piramida Mykerinosa. Mykerinosa este piramida cea mica si se aseamana cu MSN.com, Chefrena este cea mijlocie si se aseamana cu Yahoo.com si insfarsit Piramida Cheopsa este cea mai mare dintre ele si o vom asocia cu Google.com. Obiectivul vostru este sa urcati in varful fiecarei piramide. Pe MSN.com este relativ usor, Yahoo.com este o provocare mai mare dar si acest obiectiv poate fi atins iar Google.com este o pacoste si il urasc pentru asta! Daca reusesti sa ajungi pe prima pagina de pe MSN.com cu site-ul sau cu blogul personal, poti sa te astepti la cativa vizitatori zilnic. Asta depinde bine inteles cat de competitive sunt cuvintele cheie folosite. Daca cuvintele cheie sunt :“Cum sa faci Bani” ai sansa sa te imbogatesti. Daca cuvintele tale cheie sunt “Unelte Maiase din perioada pre-Columbiana” in mod sigur trebuie sa-ti gasesti alta cariera. Daca reusesti sa te situiezi pe prima pagina de pe Yahoo, poti sa te astepti la cateva zeci sau chiar sute de vizitatori zilnic, aceeasi situatie ca si mai devreme depinde de ce cuvinte cheie folositi(Keywords). Daca reusiti sa va situati pe prima pagina in Google si aveti cuvinte cheie foarte populare , exemplu papuci, atunci puteti sa va asteptati la mii si zeci de mii de vizitatori zilnic. In acest caz va sfatuiesc sa va avertizati providerul pe care va gazduiti siteul , pentru ca este posibil sa pice serverul de la fluxul mare de personae care intra pe site.Va sfatuiesc sa va informati cu privire la banci si conturi offshore deoarece veti deveni putred de bogat.

O pozitie cat mai ridicata in aceste trei motoare de cautare conteaza foarte mult (Yahoo nu este chiar un motor de cautare – din punct de vedere tehnic este mai mult un director). Ce trebuie sa stiti este ca cele trei reprezinta internetul si daca vreti sa va imbogatiti repede, incet sau in alt mod, veti fi nevoiti sa va clasificati pe prima pagina pe cele trei enumerate mai sus. Celelalte motoare de cautare care mai exista sunt nesemnificative, Google primeste 50-70% din toate cautarile, Yahoo aproximativ 20% si MSN aproximativ 10%, restul cumuleaza 1%.


Ce legatura exista intre cele trei motoare de cautare si Backlink-uri? In vremurile bune puteai sa ridici un site sa spunem despre “faci bani pe internet” si sa-l umpli cu pagini si pagini de prostii despre cum faci bani, si cele trei motoare de cautare urmareau capodopera ta si o indexau dupa cantitatea de prostii cu care se umpleau paginile respective si in functie de relevanta pe care o avea cautarea pentru anumite persoane. Daca o peroana tasta “vreau sa fac tone de bani prostind necunoscuti pe net”, Google afisa siturile din index in functie de site-urile care foloseau termeni ca “tone de bani” si “prostind” sau “necunoscuti” atata timp cat aceste pagini web aveau acesti termini la Metataguri. Daca nu stiti ce e ala un Metatag, intrebati orice pusti de 14 ani sau vreun obsedat de tehnologie sau cautati pe Google.

Metatagurile sunt considerate irelevante in ziua de astazi. Aparent cei care vroiau sa se imbogateasca repede pe internet au profitat de avantajul acestei tehnici si au indesat cat mai multe cuvinte cheie la metataguri astfel incat sa atraga atentie Google. Urmarile aplicarii acestei tehnici era o pozitie ridicata in motoarele de cautare pentru paginile web care aveau tone de cuvinte cheie relevante la Metataguri dar continut nefolositor pentru un navigator obisnuit. De exemplu o pagina web care explica cum sa faci ciocolata de casa putea sa aiba clasare ridicata pentru “faci bani pe internet” deoarece avea indesate multe cuvinte cheie despre facut bani online in Metataguri. Geniile de la Google nu au fost multumite de situatie; isi doresc sa aiba reputatia de a oferi cele mai relevante rezultate de cautare.

De ceva timp Google a renuntat in mare parte la indexarea prin Metataguri (Yahoo si MSN inca mai dau greutate acestei metode) si se bazeaza mai mult pe Backlink-uri si rangul paginii web printre altele. Secretele Google sunt bine pazite la fel ca si alte mistere contemporane din era moderna – cum se introduce caramel in ciocolata caramel si care sunt condimentele secrete de la KFC.

Backlink-uri (linkuri de legatura)


Google a hotarat sa clasifice paginile web in functie de voturile primite de la alte pagini web sau alte site-uri. Voturile sunt numarate in functie de link -urile primite de un site de la alt site. Daca ai un site si alte 1000 de site –uri iubesc continutul site –ului tau foarte foarte mult, astfel incat afiseaza un link pe site –ul lor care sa directioneze lume pe site -ul vostru, atunci Google contorizeaza numarul ca fiind 1000 de voturi (backlink –uri) pentru site –ul vostru. Sa presupunem ca site –ul vostru concureaza cu alte 10.000 de site –uri pentru tema “cum faci bani online” (cuvinte cheie) si ai 1000 de backlink –uri si nici un alt competitor de al tau nu are atatea backlink –uri, atunci ar exista sansa sa fii pe prima pagina, chiar in primele afisari.

Cei care foloseau metoda cu cat mai multe cuvinte chei in Metataguri au inceput sa se adapteze pe o noua metoda si anume incarcarea cu backlink –uri si la fel de repede si-au recapatat pozitiile in topul cautarilor de Google. Au inceput sa apara site –uri care ofereau 1000 de link –uri (backlink -uri) in schimbul unei sume de bani. Chiar daca cele 1000 de link –uri nu aveau nici o legatura cu continutul site –ului nu a contat. Cantitatea era cuvantul de ordine.

Google nu a fost multumit nici de aceasta data. In intelepciunea sa Google a hotarat ca pentru o clasificare cat mai buna sa se ia in calcul si relevanta link –urilor (backlink) si mai mutin numarul ridicat al acestora. Chiar se poate pierde rangul site –ului daca se folosesc generatoare de link –uri si alte tehnici interzize de Google. (Am sa dezvolt acest subiect cu tehnici premise si nepermise intr-un alt articol). “Nici o problema” au spus rechinii internetului , au creat mii de bloguri pline cu tampenii si au scos in evident cuvintele cheie si le-au colegat pe toate la site –ul principal care le aducea profit . Voila! Asa au reusit sa faca rost de 1000 de link –uri relevante pentru masina lor de facut bani. Pe langa asta au angajat programatori sa creeze bloguri si pagini web cu sutele la atingerea unui buton si alte programe care sa spameze sute de forumuri in asa fel incat sa lase un link postat. Am sa povestesc despre aceste programe intr-un alt post . Rezultatul folosirii metodei prezentate mai sus, este bine cunoscuta casuta pe care trebuie sa o completam cu tot felul de litere si cifre. In mod sigur ati trecut peste procedura aceasta de multe ori si puteti sa le multumiti programelor de spaming automat petru acest efort.

Pentru a rezolva aceasta problema Google a schimbat formula de clasificare inca o data. Pentru a avea o pozitie cat mai buna trebuie sa ai printre alte lucruri si multe link –uri (backlink) relevante care provin de la pagini cu rang inalt. Ai de asteptat o perioada nedeterminata de timp pana cand pagina ta va primi un rang de pagina de la Google. Procesul acesta este definit ca “a sta intr-o cutie de nisip” (alta explicatie nu am gasit) provine de la termenul Google Sandbox .

Rangul paginii web

Rangul paginii este un sistem de clasificare care se bazeaza pe importanta conferita de Google unei pagini web. Un rang de pagina(PR) 0 din 10 este nesemnificativ si link-urile obtinute de la o pagina cu rang 0 nu ajuta prea mult. Daca obtineti 1000 de link -uri de da la pagini cu rangul 0 pagina voastra poate sa obtina un rang de 1 sau 2. In contrast daca o pagina web are numai 10 link –uri de legatura dar acestea sunt toate obtinute de la site –uri cu rang 5,6 sau 7 probabil acest site va avea un rang de 4 sau mai mult deoarece Google va considera ca acest site are importanta mai mare. Daca obtineti linkuri de legatura de la pagini cu rang mare care sa fie de la guvern(.gov) sau chiar mai bine de la un site de ecucatie (.edu) atunci rangul paginii voastre va fi foarte mare deoarece aceste linkuri sunt considerate cele mai importante . Desi nu exista nici o certitudine cand vine vorba de Google , probabil puteti sa va asteptati la un rang 1 pentru cuvintele cheie pe care le folositi daca puteti sa obtineti cateva sute de linkuri de legatura relevante dintre care cam 20% din acestea sa aiba un rang de pagina egal cu 3 si mai mare. Daca reusiti sa obtineti un link de la un site cu rang 7 veti obtine o clasare foarte buna.

Bine , mai sunt multe de explicat si de inteles despre linkuri de legatura (backlinks)care reprezinta numai varful unui iceberg numit SEO.
Salutare pana la urmatorul articol.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu